Thursday 9 April 2015

novel eye:my life

First chapter .................... "Huhh..baru masuk kerja dah pndai mencuri"..sound seorang staff senior pada shai..baru seminggu masuk kje dah hilang telefon sebijik..agaknya kalau kerje lama skit,banyakla hasil mencuri dier tuh" marah.senior tersebut lagi.. Memang marah betul kakak senior emalang betul nasib shai pada hari tu..beria2 la kakak senior tu nak marahkan dia..entah malang apalah angin kuskus sendu laut datang menerpa ... Hati shai membuku..dipendam2 jer rasa sakit hati lpas kne tuduh mencuri..sampai hati orang yang tuduh dia..apa bukti kakak senior tu nak tuduh2 dier mencuri..apa barang nak curi2 henfon.cikai hak orang..bukannya dia dah tak waras sampaikan tergamak nak ambik henfon kakak senior tuh.. Air mata mula bergenang..kat mana2 jer dia pergi..dia sering dipulau..nak kata dia tak bergaul dengan orang,dia jenis bercakap jugakla dgn orang..bukannya dia sombong..tapi orang selalu cakap airmuka dia muka sombong..padahal dah puas dia cuba ambik hati time berkawan..maniskan muka..dah orang tak suka..takkanla dia nak terhegeh2 plak.. Bukannya sekali dua orang melayan shai dengan bahasa yang kasar..berulangkali..sampaikan dia pun naik hairan..jangan kata orangluar..kaum keluarga dia pun melayan dia macam tu.. "mungkinkah sebab aku tak punya apa2?aku punya tahap pendidikan pun biasa2 jer..gaji aku bekerja pun biasa2 jer..nak bantu kuarge pun aku tak mampu..adik2 yang dlu pernah aku bantu skit2 masa time.diorg belajar..dah masing2 bekerja ni..pandanhg rendah kat aku..tak reti end langsung tak hormat aku sbagai kakak..hina betul aku ni" desis shai dalam hati..sedih betul rasa nya hidup yg dilalui.. .

No comments:

Post a Comment