Thursday 1 March 2012

Amalan Surah yang patut Diamalkan...

Assalamualaikum....bertemu lagi kita di entry terbaru ni...pada kali ni, aku nak kongsikan amalan surah-surah yang pernah aku amalkan dan sangat berkesan lah aku rasa bagi diri aku ni....semua amalan surah-surah ni sama ada aku dapat dari mak ayah tokwan toki kaum keluarga aku suami mak ayah mertua aku guru-guru dan kawan-kawan yang pernah mengenali aku...

Surah yang pertama:  Surah Al-Kahfi
             -Emak aku memberitahu bahawa saper-saper sajer pelajar@student yg mengamalkan membaca surah ni terutamanya pada hari Khamis(malam Jumaat) lebih2 lagi dekat musim peperiksaan InsyaAllah, akan lulus dengan cemerlang dalam peperiksaan yang dia ambik tu.Dan aku yang mengamalkan surah ni, Alhamdulillah selalu lulus berkat Rahmat Allah kurniakan pada aku, bukan sebab aku ni pandai ker aper ke...padahal aku mengaku aku ni jenis yang culas buat kerja rumah yg cikgu bagi,selalu jgk la mc(sebab masalah uzur wanita yg terlampau sakitnyer)period pain la......

           Dan satu lagi, sesaper yang mengamalkan surah ni akan dapat melihat hidup dia senang, murah n berkat rezekinya,banyak harta sepanjang hidup,keluarga yang mempunyai ramai anak serta keturunan yang bergelar tahfiz(ni aku tengok contoh pada keluarga tok sedara aku lah)...dulu2 masa aku rajin mengamalkan surah ni, memang aku dapat lihat dan rasai sendiri murah n mudahnya rezeki aku....lepas berhenti kerja kat 1 syarikat yg femes ni, dapat plak kerja kat syarikat yg tak kurang femes jgk...lepas tu, dapat plak kerja kerajaan...

       sedangkan ada sanak sedara  aku yg lain bukan main susah nak mintak kerja....cuma aku ni bernasib baik sebab amalkan surah ni jer....aku ada juga amalkan surah al kautsar surah al insyirah dan al qadr...memang mujarab percayalah cakap aku sebab ini based on my experience aku  kan....cubalah amalkan manalah tau ada rezeki besar tengah menunggu2 korang...semoga amalan yang aku kongsikan bersama dapat memberi manfaat kepada korang semua dan dapatla pahala dan ganjaran kebaikan kepada kita semua yg amalkannya....Amin



p/s:          surah yg patut dicuba: al kahfi, al waqiah, al qadr, al kautsar, al insyirah n  yaasin

No comments:

Post a Comment