Thursday 1 March 2012

Makin Ramai Melayu & Muallaf Murtad....

     Astaghfirullahalazim...mengucap panjang aku bila dapat  tau makin ramai muslim yang convert@menukar agama kepada Kristian, Buddha, Hindu & tak terkecuali, ramai yang menjadi atheis( tidak percayakan kewujudan Tuhan)....Aku sebenarnya paling pantang kalau orang yg tak tetap pendirian ni..
       Kebanyakannya menukar agama atas alasan CInTa....CInta...CinTa...huh boringnyer aku....helow...adakah orang yg kau cintai tu lebih penting lagi dari Allah Taala & para RasulNya?? Tpi ada jugak yang terdesak convert sebab kemiskinan yg menyebabkan diorang takde duit untuk sara kehidupan seharian, lantas mubaligh2 ajaran lain ni masuk jarum n kenakan diorang ambil kesempatan pada si murtad ni...ada  di kalangan mereka difahamkan pernah mintak bantuan dari pusat zakat, baitulmal dan macam-macam  agensi lagi...tetapi tidak mendapat perhatian yg sewajarnya...

     Sebab itulah mereka ini terima tawaran pendakyah kristian buddha hindu ini...tapi sayangnya...iman mereka boleh dijualbeli dengan duit dan harta yg sementara ajer...duit n harta boleh abis sekelip mata je kan tapi kalau Allah cabut nyawa time diorang murtad , menyesal di akhirat tiada gunanya dah....


-  Baru-baru ni, kita SeMalaysia digemparkan dgn kes serbuan JAIS(Jabatan Agama Islam Selangor) ke atas Gereja Methodist Damansara Utama(DUMC) pada Ramadhan 2011.....pastu gempar plak ramai ibu tunggal terima bantuan gereja....itu yang kita tahu...yang kita tak tahu??

    Aku ni sejahil-jahil aku, pun melarat macamana pun aku takdelah terfikir nk masuk ajaran lain demi duit...tapi aku faham.Marilah kita sama-sama mendoakan agar kita semua termasuk mereka-mereka yang murtad ini kembali semula ke jalan Ilahi...Sebenarnya ada banyak lagi aku nak bebelkan, tapi lain kali jelah yerrr....


p/s:korang perasan tak naper aku tak sebut agama kristian tapi ajaran kristian/Buddha? sebab agama yang terbaik n sempurna hanya 1 iaitu Islam.........Renung2kan.........

No comments:

Post a Comment